English below
Stina Nyberg – Horrible Mixtures
Horrible mixtures är en intim föreställning för människor och deras tankar. Med utgångspunkt i skepticismen djupdyker den ner i spiritualismens möjligheter och använder sig av teatern som en plats för gemensamma ritualer. En plats där den personliga upplevelsen är en kollektiv upplevelse.
Med Stina Nyberg som värd och med publiken som aktör undersöker föreställningen vårt behov av nya profana ritualer och skapar relationer mellan tanke, vetenskap, fantasi, sinne och människor. Kan magi hjälpa oss att sudda ut gränserna mellan det naturliga, det onaturliga och det övernaturliga?
Horrible mixtures blandar det faktiska med det fantastiska i denna hyllning till tankens kraft.
Stina Nyberg tog sin masterexamen i koreografi vid DOCH 2012. Hon jobbar i flera olika samarbeten, vid institutioner och i egen regi, och söker ständigt knyta samman sina olika koreografiska arbeten. Hon arbetar med möjligheterna att skapa andra logiska system för att ommöblera vårt sätt att vara i världen på.
Koreografi och framförande av Stina Nyberg, med hjälp av Andros Zins-Browne. Projektet stöds av MDT, Kulturrådet, Konstnärsnämnden, turnénätverket Slingan och Workspace Brussels.
[ENGLISH]
Stina Nyberg – Horrible Mixtures
Horrible mixtures is an intimate show for a smaller audience and their minds. Sliding between the seance, the hypnosis and the wonder show, Horrible mixtures is a witches stew – animating humans as well as the inanimate in one stinky mix.
The project departs from the bones of a sceptic, recognizing herself as deeply situated on one side of several divides and asking how to neither go touristing on the other side of the divides nor ignore them altogether. It’s a mash up of experiences, knowledges and sciences usually held apart by the divides along whose shores we organize our lives.
Horrible mixtures does not engage in the craft of the mentalist proper, but rather use a dilettante approach to the art of the mentalist – using a home made method for mind reading. It’s an outreach for other kinds of logics; for the capacity to imagine different connections between thought, movement, relations, sounds and objects, and to act accordingly.
Let’s not ask ourselves whether we believe in magic, or if it really works, but what magic can do. Can magic help us avoid nurturing the story of the natural as that which is explained by science, and help us to blur the boundaries between words such as natural, unnatural and supernatural?
We don’t know what it is so let’s call it magic.
Stina Nyberg works with dance and choreography and graduated from the MA in choreography at DOCH in 2012. She is working in several collaborations as well as alone, trying to always relate her different projects and work roles within her choreographic work. With a critical and loving approach she thinks about the possibilities of different logics, rearranging our ways of behaving in and shaping the world.
Choreography and performance Stina Nyberg in collaboration with Andros Zins-Browne. With support from Slingan Dansstationen, Atalante, MDT, Kulturrådet, Konstnärsnämnden, Workspace.